Resultaten
Växt från 2 till 15 medarbetare på två år.
Omsättning ökade från 10 till 32 miljoner kronor mellan 2022-2024.
Minskat CO₂-avtryck genom energieffektivisering och smartare logistik. från 2024-2025.
En starkare platsidentitet – fler evenemang, större besöksflöde och ökad kännedom om Skeppsholmen.
Utmaningen
- Behov av att bygga en organisation som klarar att växa.
- Att hitta balansen mellan lönsamhet och hållbarhet – ekonomiskt, socialt och miljömässigt.
- Stöd i att hålla en riktning månad för månad
När vi mötte Skeppsholmsgruppen april 2022 var de ett litet, dedikerat team på två personer med en stark passion för att göra Skeppsholmen till en levande och tillgänglig plats för fler. Uthyrning av lokaler var kärnan men visionen var större: att skapa en plats som människor inte bara besöker, utan där man känner.
Vägen framåt med accelerationsprogrammet Springboard
Genom vårt Springboard-accelerationsprogram började vi med en kapacitetsanalys för att hjälpa delägarna att få en tydlig bild av vad de kunde skapa utifrån de resurser som redan fanns. Därefter byggde vi en vision och ett önskat läge, anställde och började förverkliga planen så snart som möjligt.
Vi satte upp uppföljning var fjärde vecka och arbetade parallellt med att stärka ledarskapet samt utbilda inom självledarskap för att säkerställa både engagemang och hållbar utveckling framåt.
+ 13
medarbetare
+ 22 M
ökad omsättning
2022
startade samarbetet
Kom igång
